משלוחים והובלות חינם בקנייה ב-299 ש"ח

איך לבחור איפה לתלות את המדף?

לפני שמתחילים להרכיב מדף כדאי להיות בטוחים מה הוא המיקום המדויק שאנו רוצים להרכיב אותו.
בעת בחירת המיקום כדאי להצמיד את המדף לקיר ולבחון את הדברים הבאים:

איך לבחור איפה לתלות את המדף?
איך לבחור איפה לתלות את המדף?

באיזה גובה להתקין את המדף?

הגובה בו יש להתקין מדף קיר תלוי במטרת המדף ובפריטים שאתם מתכננים להציב עליו.
מדפי עץ יכולים לשמש אותנו למעמד של פריטים בשימוש יומיומי (כגון מדף למטבח שמכיל על גביו צנצנות תבלינים), או כמעמד לפריטים דקורטיביים שאין לנו צורך להגיע אליהם ביום יום.
בעת ההחלטה על הגובה, זכרו להתחשב במטרת המדף, בסביבה שלו, בפריטים שאתם מתכננים להניח עליו ובמי שעתיד להשתמש בהם.

להלן כמה הנחיות כלליות כיצד לבחור את גובה המדף:

  1. בגובה העיניים: עבור פריטים דקורטיביים כגון תמונות או יצירות אמנות, ייתכן שתרצה להתקין את המדף בגובה העיניים, שנמצא בדרך כלל בסביבות 145 עד 155 ס”מ מהרצפה.
  2. פריטים פונקציונליים: לפריטים פונקציונליים כמו ספרים או פריטי מטבח, כדאי להתקין את המדף בגובה שיהיה קל להגיע אליו. לדוגמא כאשר מתקינים מדפים למטבח מעל השיש, נדרש שיהיה גובה של 45 עד 50 ס”מ בין השיש למדף, בגובה של 140 – 150 ס”מ מהרצפה.
  3. נגיש לילדים: אם יש לכם ילדים או בני נוער, והמדף ישמש למעמד פריטים שישמשו גם אותם, כדאי להתקין את המדף בגובה שנגיש בקלות גם אליהם. כלל אצבע טוב הוא להתקין את המדף בגובה שאינו גבוה מגובה העיניים שלהם או בסביבות 120 ס”מ מהרצפה.
  4. מעל ריהוט: אם אתם מתקינים מדף מעל רהיט כמו שולחנות או מזנונים, מומלץ להתקין את המדף כך שיהיה מאוזן ויזואלית עם הרהיט. כלל אצבע טוב הוא להתקין את המדף בסביבות 60 ס”מ מעל הרהיט.
  5. שלא יהווה מכשול: כדאי לבדוק בעיקר בחדרים קטנים האם המדף יכול להוות מכשול בחדר, כלומר האם יתכן שמישהו בטעות יתקע בו. אם כן, אולי נעדיף להתקין אותו במיקום גבוה יותר – בגובה גבוה יותר מאדם ממוצע על מנת שלא יפריע או יהווה מכשול בעת מעבר בחדר.
בחירת מיקום המדף על גבי הקיר
בחירת מיקום המדף על גבי הקיר

כיצד לבחור את המיקום האופקי של המדף?

בעת בחירת מיקום המדף חשוב לשים לב למיקום האופקי שלו לעומת ריהוט אחר אשר קרוב אליו.
נרצה לייצר סימטריה בינו לבין פריטים אחרים במרחב. פריטים אחרים יכולים להיות ארונות, קירות, מדפים אחרים ועוד. חשוב שהמרחקים בין המדף לפריטים אחרים יהיו מאוזנים ונראים טוב כמקשה אחת. מומלץ להשתמש במטר על מנת לבחור את המיקום המדויק.

שאלות ותשובות
בעת ההחלטה על הגובה, זכרו להתחשב במטרת המדף, בסביבה שלו, בפריטים שאתם מתכננים להניח עליו ובמי שעתיד להשתמש בהם.
יש מס’ דברים שכדאי להתחשב בהם בעת בחירת הגובה. 1. עבור פריטים דקורטיביים נרצה שהמדף יהיה בגובה העיניים בסביבות 145 עד 155 ס”מ מהרצפה. 2. אם מדובר על מדף שיכיל על גביו פריטים לשימוש יום יומי, נרצה שהם יהיו בהישג יד. לכן למדפים מעל שיש גובה של 45 עד 50 ס”מ בין השיש למדף, במדפים מעל רצפה גובה של 140 – 150 ס”מ מהרצפה. 3. אם המדף עתיד לשמש גם ילדים, נרצה שהמדף אינו יהיה גבוה מגובה העיניים שלהם, בסביבות 120 ס”מ מהרצפה. 3. כדאי להתאים שהמדף יהיה מאוזן עם עם פריטי ריהוט אחרים בחדר כגון שולחנות או מזנונים. 5. כדאי לשים לב שהמדף אינו מהווה מכשול בחדר, ולכן אם אינו מעל רהיט אחר יש לשים לב שהוא בגובה שמעל גובה ממוצע של אדם.
חשוב לשים לב למיקום האופקי של המדף לעומת פריטים אחרים אשר קרובים אליו. נרצה לייצר סימטריה בינו לבין פריטים אחרים במרחב.
תוכן עניינים
שלח הודעה
1
צריך עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור?
אני כאן לכל שאלה.
דילוג לתוכן
0